קוקה אינטראקטיב

ESTABLISHED
קידום אורגני, מפת אתר

מפת אתר לטובת קידום אורגני – מי צריך את זה בכלל?

גוגל כמעט אנושי

במהלך השנים האחרונות, מספרים כי גוגל הפך להיות יותר "אנושי", אפשר לומר. גוגל למד לחקות את התנהגות המשתמש באתר ומשתמש בידע זה בשיטות הדירוג שלהם. אם האתר שלך הוא ידידותי למשתמש ונותן למשתמשים את התשובות שהם מחפשים, רוב הסיכויים שהאתר שלך ייתמקם טוב בדפי תוצאות החיפוש.

מבנה Sitemap בתוך האתר שלך

בתהליך קידום אתר והגדרת האתר שלך, עליך לעיין במילות המפתח שתרצה לטפל בהן ולתרגם אותן למבנה אתר תקין. באמצעות כלי מקשר כדוגמאת התוסף SEO Yoast, אתה יכול ליצור קישורים מובנים לכל הדפים של האתר שלך. זה אומר שגוגל מסוגלת לעקוב אחר כל הקישורים ולמצוא את כל הדפים. כלומר, יש לך להגדיר תשתית גדולה בתוך האתר שלך עבור מנועי החיפוש.

אבל למה צריך להשתמש ב Sitemaps?

מפת אתר, הן HTML ו- XML, שימושי כאשר מבנה האתר שלך ומערך הקישורים הפנימיים אינו מספיק טוב. כאשר אתה מתמודד עם ירושה ענקית מבולבלת של הבעלים הקודם, שנים של כתיבה (פחות או יותר בלתי מובנית) תוכן, או אם לא נתתם מספיק תשומת לב לנושא של קישורים פנימיים, מפת האתר שלך תהיה כנראה – מצילת חיים.

בנוסף להצגת כל התוכן שלך, קובצי Sitemap של XML יכולים גם לבצע אופטימיזציה של סריקת האתר שלך באמצעות בוט של מנוע חיפוש. קובצי Sitemap של XML צריכים לכלול את התאריך האחרון שעבר שינוי. תאריך זה יודיע מיד למנוע חיפוש אילו דפים יסרקו ואילו לא השתנו מאז הסריקה האחרונה וייתכן שלא ייכללו בסריקה זו. זהו יתרון עצום של שימוש בקבצי Sitemap של XML.

יש סיבה ש- Google כללה קטע Sitemap ב- XML ​​ב- Google Search Console. Google אוהבת לדעת כל דף באתר שלך. הם רוצים לראות הכל, כדי לראות אם הוא מכיל מידע מעניין לענות על שאילתות החיפוש של המשתמש שלהם. מפת ה- XML ​​שלך היא כמו מפת דרכים לכל נקודות העניין השונות באתר שלך, לכל האטרקציות. וכן, אילו דפים יותר מעניינים מאחרים.

האם לכל אתר יש Sitemap?

כן, כל אתר צריך מפת אתר XML. או מספר קובצי Sitemap של XML כדי לספק הרבה קישורים בפורמט טוב יותר. זוהי דרך לוודא שמנועי החיפוש יוכלו למצוא כל דף באתר שלך, לא משנה כמה בלגן אתה עושה באתר האינטרנט שלך.

אם יכולת הסריקה של האתר שלך תלויה ב- Sitemap של XML, יש לך בעיה גדולה מאוד. כדאי אז, לחזור ללוח השרטוט, להשקיע קצת במחקר מילות מפתח. לבנות מחדש את האתר. להשתמש בקישורים פנימיים בעת מעבר על הדפים הפופולריים ביותר שלך. ואז, כאשר לרוב הדפים באתר ניתן להגיע דרך האתר עצמו, אפשר להנות ממפת אתר ככלי עזר נוסף.